Välj ett land för innehåll som är specifikt för din plats.

Fraktpris bara 59 SEK, fri frakt över 499 SEK med PostNord Läs mer →

Clear
Kategorier
Produkter
Inga resultat hittades
Tyvärr kunde vi inte hitta några produkter eller kategorier som matchade din sökning
Fri frakt vid beställningar över 499 kr
Snabba leveranser och säker betalning
Nöjda kunder på Trustpilot Logo

Köppvillkor

Betalning

Varor beställda från Speedline A/S kan betalas med kreditkort. Vår betalnings-gateway är godkänd av Bambora och använder det erkända säkerhetsprotokollet SSL och uppfyller kraven för PCI DSS. Läs mer om: PCI DSS

Beloppet kommer att dras på kortet samtidigt som produkten skickas från Speedline A/S.
Vi accepterar följande kort: VISA and Eurocard/MasterCard.

Det är möjligt att använda kontanter i butiken (Gäller även upphämtning/Click & collect).

Betalning kan ske via banköverföring om detta först avtalas med Speedline A/S. Observera att du med denna betalningsmetod inte skyddas av konsumentkreditlagen. Vi skickar varan så fort vi har mottagit beloppet på vårt konto.
 

Försäljning till minderåriga

Speedline ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Annars gäller föräldralistens regler


Leverans

Alla beställningar levereras antingen av GLS, PostNord eller Interfjord Transport om annat inte avtalats inför leveransen. Om beställningen sker innan kl 16:30 (eller 15:00 på fredagar) så skickas beställningen ut samma dag med GLS, PostNord eller Interfjord Transport. Mottar du mot förmodan inte paketet inom högst fyra dagar efter din beställning så ber vi dig kontakta oss direkt på telefon +46-406450424 .

Om en av flera beställda artiklar är i efterbeställning, skickar vi alltid beställningen tillsammans när alla artiklar finns i lager och redo för leverans. Om kunden inte vill vänta på artikeln kan vi erbjuda att dela upp beställningen i flera leveranser. Kunden kommer att debiteras fraktkostnader för eventuella ytterligare leveranser, men endast i överenskommelse med företaget där ytterligare fraktkostnader kommer att offentliggöras innan avtalet ingås.

OBS: Om din försändelse är försenad kommer vi att meddela dig om orsaken och informera dig om ett nytt förväntat leveransdatum. Om du inte vill acceptera det nya leveransdatumet har du som konsument rätt att avbryta ditt köp gratis. Detta gäller även specialbeställningar.

Det kan uppstå situationer där fraktföretaget levererar till en annan paketbutik p.g.a. platsbrist.

Leverans till öer, utland och yttre zoner

Leverans till andra länder: klicka här. Finns ditt land inte på listen, kontakta oss för et erbujdande.


1-2 dagar extra leveranstid kan förväntas för leverans till öar, liksom för norra Sverige (Norrland). Speedline tar inte ut någon extra leveransavgift för leverans till yttre zoner och öar.

Fraktskador

Vid fraktskador måste konsumenten kontakta oss via e-post. Använd inte produkten! Skicka bilder på skador på paketet samt skador på produkten. Vi kompenserar alltid kunden för fraktskador eller skickar et ny produkt.

Fraktpriser
Alla fraktpriser är volymberoende och baseras därför inte enbart på hur mycket varan i paketet väger, men också på hur mycket plats paketet tar.

Beställningsvaror
Vid köp av beställningsvaror, dvs. varor som inte längre finns på lager utan ska beställas hem från en leverantör, är leveranstiden vanligtvis mellan 3-10 vardagar.  Leveranstiden kan dock vara längre om inte heller leverantören har varan på lager. Om det är fallet att inte heller importören har varan på lager så kontaktar vi alltid dig som kund för att berätta det.

Manualer och datablad

Produkter som kräver vägledning tillhandahålls med en manual i fysisk eller digital form. Om du saknar en guide för en produkt är vi alltid redo att ge råd via telefon eller e-post. Om du behöver en bruksanvisning eller ett datablad/split drawing  av din maskin är vi också redo att hjälpa dig.


Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss på vår webbshop.

Ångerrätten upphör 14 dagar efter dagen då du mottar din vara. Om du har beställt flera olika varor i en och samma beställning, men varorna levereras på olika dagar, så räknas fristen från dagen då du mottar den sista varan.

Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet till att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mejl till [email protected] eller fylla i den standardiserade ångerblanketten som du hittar nederst i handelsvillkoren.

Det går inte att ångra köpet genom att vägra motta varan utan att samtidig meddela oss.

Om du vill ångra en del av ett köp

Om du har köpt flera varor hos oss så kan du välja att returnera en eller flera varor även om du köpt dem i en samlad order.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ett köp.

Returnering

När du har meddelat oss att du vill ångra ett köp så har du 14 dagar på dig till att skicka tillbaka varan till oss.

Du ska själv betala för att paketet skickas tillbaka, och det är du som är ersättningsskyldig om det uppstår en skada på paketet under transporten.

Motordelar
Motordelar som inte är originaldelar får bara användas till motorcyklar och skotrar som är registrerade som motorcyklar.

Försvarlig returnering
Vid returnering av en eller flera varor ber vi dig packa in varan eller varorna på tillbörligt vis så att skador inte uppstår under frakten. Om du returnerar plastdelar och liknande så ska inpackningen vara en låda för att skydda produkten bäst möjligt. Om produkten inte packats in försvarligt så kan det innebära att köparens rättigheter bortfaller.

Ingen ångerrätt

Följande avtal kan inte ångras:

Leverans av varor som är producerade enligt dina specifikationer eller har utrustats med en tydligt personlig prägel.

Varans skick när du returnerar den

Du har enbart ansvar för en eventuell förringning av varans värde om den orsakats av annan hantering än den som krävdes för att fastslå varans typ, egenskaper och det sätt den fungerar på. Du kan med andra ord prova på varan på samma sätt som om du provade på den i en fysisk butik, men du får inte börja använda varan.

Om du provat på varan utöver beskrivningen ovan så betraktar vi den som använd vilket betyder att du bara får tillbaka en del eller ingenting av köpbeloppet när du ångrar köpet, beroende på varans handelsvärde.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalemballaget.

Om originalemballaget saknas så kan det i en del fall leda till att varans värde sänks.

Tillbakabetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp så får du tillbaka dina pengar. Om varans värde har förringats så drar vi av det belopp som du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som vi mottagit från dig, däribland leveranskostnaden (dock inte extra leveranskostnader i de fall då du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleverans som vi erbjuder) senast 14 dagar räknat från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra köpet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället om vi inte kommit överens om annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har mottagit varan om du inte skickar dokumentation till oss som visar att du har returnerat varan.

Varan skickas till:

Speedline A/S
Sverigesvej 9C
DK-8660 Skanderborg

Märk paketet: "Retur"

Du kan också ångra köpet genom att meddela oss om det och personligen lämna in varan på adressen ovan.

Vi tar varken emot paket till ombud eller paket skickat med efterkrav.

3 månaders extra ångerrätt (+ SEK 29,00)

Köp 3 månaders extra returrätt så att du kan få pengarna tillbaka om du inte får användning av varorna och returnerar dem oanvända och i oskadat originalemballage.

Denna förlängda ångerrätt träder i kraft 14 dagar efter den lagstadgade ångerrätten.

Ångerrätt vid företagsköp

Vid företagsköp finns det möjlighet att returnera varorna, dock med ett avdrag på 25 % av beloppet.

Reklamationsrätt
Konsumentköplagens regler gäller för köp av varor.

När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i 36 månader.

Om din reklamation är berättigad så innebär det att du har rätt till antingen reparation av varan, att byta till en ny vara eller till ett avslag på priset, beroende på den konkreta situationen. Observera att reklamationsrätten kan vara begränsad av varans naturliga hållbarhet.

Du ska reklamera till oss inom ”skälig tid” när du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts så räknas reklamationen alltid som meddelad inom skälig tid.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi  mottagit den reklamerade varan. Varan ska alltid skickas tillbaka i tillbörligt emballage, och var noga med att behålla kvitto på att du har returnerat varan så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

När du returnerar varan så ber vi dig bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

Vi tar varken emot paket till ombud eller paket skickat med efterkrav.

Presentkort
Presentkort köpta hos Speedline A/S är giltiga i 3 år, förutsatt att du inte skriftligen kommit överens om annat med Speedline A/S. Om du har mottagit ditt presentkort som en vinst så observera att det kan finnas fler begränsningar för användningen än för betalda presentkort. Det kan t ex vara en kort giltighetsperiod eller att kortet enbart kan inlösas vid köp av en specifik vara.

Defekter
Vi är enbart ansvariga för produktskador så länge det är till följd av gällande lag.

Integritetspolicy
Företaget förstår och respekterar vikten av privatliv på Internet. Företaget avslöjar inte information om kunder/användare till tredje part med undantag av när det är nödvändigt för att genomföra en transaktion. Företaget säljer inte ditt namn, din adress, din e-postadress, kreditkortsinformation eller andra persondata till någon tredje part utan ditt godkännande.

När du handlar hos oss så behöver vi följande information:

          • Namn

          • Adress

          • Ev. leveransadress om denna inte är samma som faktureringsadressen

          • Telefonnummer

          • E-postadress

Vi registrerar och ger dina uppgifter med det valda fraktföretaget för att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Speedline A/S och förvaras i fem år efter vilket uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som förvarar och behandlar data. Företagen behandlar uteslutande uppgifter på våra vägnar och får inte använda dem till egna syften.

Vi samarbetar enbart med databehandlare i EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett fullgott skydd.

Den dataansvariga på www.speed-line.com/se är delägare av Speedline A/S, Jesper B. Pedersen.

Som registrerad person hos Speedline A/S har du alltid rätt att skicka en invändning mot registreringen till oss. Du har också rätt till insikt i vilka uppgifter vi har registrerat om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen. Förfrågningar om detta skickas till: [email protected]

Klagomål

Om du vill klaga över ditt köp så ska du kontakta Speedline A/S kundservice på mejl [email protected] eller telefon +46-406450424 . Om det inte lyckas att hitta en lösning så kan du även söka hjälp hos konsumentvägledningen, Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige:

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174 101 23 Stockholm

Om du är bosatt i ett annat EU-land så kan du klaga till EU-kommissionen här: http://ec.europa.eu/odr

Hjälp, hur ska jag göra?
Om du är osäker på hur en vara ska returneras så kontakta vänligen Speedline A/S på [email protected] eller telefon +45 8651 1181.

Med vänlig hälsning
Speedline A/S
Sverigesvej 9C
8660 Skanderborg
Danmark


CVR: 30551869
Telefon: +46-406450424
Fax: 86511137
E-post: [email protected]

Mycket nöje på vår hemsida.

Handelsvillkoren uppdaterades den 17 januari 2018

Returnerar dina varor

Följ vägledningen på Returnerar dina varor: HER

Vårt ångerblankett finns också nedan på denna sida:

Hämta vår ångerblankett som en PDF HÄR

Ångerblankett

(Den här blanketten ska enbart fyllas i och returneras om ångerrätten görs gällande)

Till

Speedline A/S

Sverigesvej 9C

DK-8660 Skanderborg

CVR-/SE: 30551869

Tlf. +46-406450424

[email protected]

Jag/vi meddelar härmed att jag/vi vill använda mig/oss av ångerrätten i samband med mitt/vårt köp av följande varor/leverans av följande service.

Varor:

Beställning

Ordernr.* _____________________ Beställt den _____________________ Mottaget den _____________________

Eventuellt:

Dina uppgifter

Namn* __________________________ Adress _______________________________________ Tfn.* ________________

____ Jeg har betalat med betalkort / mobilbetalning (kryssa av)

Ev. återbetalning sätts in på ditt betalkort.

____ Jeg har betalat med ViaBill eller banköverföring (kryssa av)

Ev. återbetalning sätts in på ditt bankkonto.

Clearingnr. __________ Kontonr. ______________________

Datum och underskrift*

__________________________________________________

Fält markerade med * ska fyllas i.