Fraktpris bara 59 SEK, fri frakt över 499 SEK med PostNord Läs mer →
Innan du returnerar dina varor till oss ska du först ta ställning till vilket av de följande tre scenarierna det rör sig om:
Det finns tre sätt att returnera varor till oss:
Mottagandet av paketet kan vägras när GLS eller PostNord levererar under förutsättning av du samtidigt meddelar oss att du ångrar ditt köp. Det räcker inte att du bara låter bli att hämta paketet. Vägras mottagandet så meddela vänligen GLS eller PostNord att paketet ska returneras till Speedline A/S fortast möjligt. Har paketet betalats med kreditkort så kommer det fulla beloppet att återbetalas till kortet.
Varan kan mottas från GLS eller PostNord varefter du har 14 dagar på dig till att meddela Speedline A/S att du ångrat ditt köp. Därefter ska du skicka tillbaka paketet till Speedline A/S, och detta ska ske senast 14 dagar efter att du meddelat om att du ångrat köpet. Ångrar du inom de 14 dagarna så ska du fylla i och bifoga en ångerblankett (Klicka här för att hämta).
Vår adress är:
Speedline A/S
Sverigesvej 9C
DK-8660 Skanderborg
För att säkerställa snabb expediering så fyll vänligen i en ångerblankett och bifoga den i paketet. (Klicka här för att hämta) - ju bättre den fyllts i, desto snabbare går det.
När du returnerar dina varor till oss så är det viktigt att du alltid uppger ditt ordernummer. Du ska skriva ut och fylla i vår ångerblankett för att vi ska kunna behandla din reklamation.
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss på vår webbshop. Ångerrätten upphör 14 dagar efter dagen då du mottar din vara. Om du har beställt flera olika varor i en och samma beställning, men varorna levereras på olika dagar, så räknas fristen från dagen då du mottar den sista varan. Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet till att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mejl till [email protected] eller fylla i den standardiserade ångerblanketten som du hittar nederst i handelsvillkoren eller som kan hämtas nederst på den här sidan. Det går inte att ångra köpet genom att vägra motta varan utan att samtidig meddela oss.
Om varan inte returneras i samma skick som den mottogs kommer Speedline A/S att värdera varans försäljningsvärde. Saknas det emballage som varan mottogs i så medför det ett förringande av försäljningsvärdet. Speedline A/S kommer då att värdera varans försäljningspris, och kunden kommer att debiteras det belopp som motsvarar förringningen. I värsta fall kan bristande originalemballage medföra att köpet inte kan ångras. Om varor returneras med syfte att nyttja ångerrätten så står köparen för kostnader för transport. Speedline A/S returnerar beloppet inom 14 dagar enligt gällande svensk lag. Vi kan tillbakahålla betalningen tills vi har mottagit varan om du inte skickar oss dokumentation på att du har returnerat den.
Observera också att el-delar bara kan returneras om varan inte tagits i bruk och emballaget inte har brutits.
Returnering i samband med ånger betalas av köparen!
Speedline A/S rekommenderar att GLS eller PostNord används till returnering av varor. Skickas varan med ett av dessa företag så är det möjligt att spåra paketet hos GLS eller PostNord och i värsta fall efterlysa den. Dessutom uppstår det inte osäkerhet om huruvida Speedline A/S har mottagit paketet eller inte.
Försvarlig returnering
Vid returnering av en eller flera varor ber vi dig packa in varan eller varorna på tillbörligt vis så att skador inte uppstår under frakten. Om du returnerar plastdelar och liknande så ska inpackningen vara en låda för att skydda produkten bäst möjligt. Om produkten inte packats in försvarligt så kan det innebära att köparens rättigheter bortfaller.
Hjälp, hur ska jag göra?
Om du är osäker på hur en vara ska returneras så kontakta vänligen Speedline A/S på [email protected] eller telefon +46-406450424 .
Hämta vår ångerblankett HÄR.
Returnera dina varor till:
Speedline A/S
Sverigesvej 9C
8660 Skanderborg
Danmark
Om vi har frågor om din reklamation så kontaktar vi dig via epost eller telefon.